Traim intr-o societate ce comunica mult. Avem nevoie de comunicare. Si totusi, majoritatea nu stim sa comunicam cu adevarat.
Comunicarea este de multe, foarte multe feluri si nu vreau sa stau sa va plictisesc cu asta acum, ca stiti si voi. Si daca cu ceva timp in urma ziceam sa nu vorbiti, ci sa comunicati, acum vreau sa va spun cum sa vorbiti cand nu puteti sa comunicati altfel.
Bun, este intr-adevar recomandat sa folositi pentru exprimare mai mult miscari ale mainilor, pozitia corpului si multe alte lucruri din astea care pot face pe cei ce privesc sa fie mai receptivi, dar atunci cand nu puteti comunica decat verbal (la telefon, spre exemplu), credeti ca va descurcati?..
E greu sa comunici un lucru pe un singur canal.. doar auditiv, asa ca va recomand sa incercati sa impartiti acest canal in mai multe. Puteti, spre exemplu avea un canal, de baza, unde sa se transmita doar informatia din cuvintele, adica doar intelesul cuvintelor, si apoi puteti avea un alt canal care sa tina exclusiv de voce, prin care sa treaca inflexiunile vocii, prin care sa puteti sublinia prin schimbarea tonului diferite cuvinte.. sau, mai mult, prin grabirea anumitor cuvinte si si-la-bi-si-rea unora mai importante. Problema este ca nu putem vorbi pur si simplu, intr-un anumit mod cu toate persoanele, ci trebuie sa ne adapam timbrul verbal si pauzele pe cuvintele impotrante in functie de ceilalti. Trebuie asadar, in permanenta pastrat un canal de comunicare care sa contina tot feedback-ul celorlalte persoane, chiar daca ceilalti, poate nu spun nimic. Trebuie sa se analizeze felul in care raspund la anumite cuvinte sau la anumite schimbari ale vocii. Degeaba spuneti cuvinte extraordinare daca nu le adaptati pentru fiecare persoana.
Asadar, e bine sa asculti, chiar si atunci cand ceilalti nu au nimic de spus, si cu atat mai mult e bine sa tii minte preferintele fiecaruia, iar apoi sa ii vorbesti asa cum nu i-ai mai vorbit nimanui niciodata.. Sa vorbesti doar pentru persoana aceea, sa ii dai cuvintele exact asa cum vrea sa le auda.. sa folosesti vocea pe care o agreeaza si tonalitatea potrivita.. Doar asa poti sa ii atingi pe ceilalti in timpul anumitor prezentari sau in timpul unei discutii.
Din seria “cineva mi-a spus de curand”, altcineva mi-a spus nu chiar asa de curand ca te poti intragosti de oameni doar din comunicare.. Asadar, faceti-va participantii la discutie sa se indragosteasca.. atunci o sa stiti ca ati comunicat cum trebuie..
2 responses to “Use your voice like you never did before”
din seria “cineva mi-a spus de curand”, n-am retinut nimic… probabil n-a comunicat cum trbuie… :)
[…] Use your voice like you never … 4 / 12 / 07 […]