Într-un comentariu pe BusinessMagazin, mi-am exprimat părerea în legătura cu mult prea anticipata tabletă Apple – iPad:
Recunos că nu am fost niciodată un fan al produselor Apple. De fapt nu am fost niciodată un fan al oricăror produse ce sunt scoase pe piaţă doar cu scopul de a scoate o versiune “mai bună” din 6 în 6 luni. Apple, la fel ca multe alte companii din lumea asta încearcă să folosească acest model de business prin care ei fac profit nu prin faptul că vând cate o/un tabletă/telefon/computer/etc unui om, ci mai degrabă faptul că îi vinde un produs îi asigură acestuia o doza de “dependenţă”. Dacă vreţi Apple merge pe acelaşi principiu ca şi traficanţii de droguri.. contează să cumpere o dată.. a doua oară va reveni cu siguranţă.
Cunosc mulţi oameni care au devenit pur şi simplu obsedaţi de această marcă şi au ajuns să cumpere de la un simplu iPod Nano apoi un MacBook, apoi un iPhone.. etc.. Sunt la fel de sigur că un număr izbitor de mare de oameni se va înghesui să cumpere şi acest nou iPad. Deşi gradul de utilitate şi de nevoie al oamenilor pentru un astfel de dispozitiv este comparabil cu gradul de utilitate/nevoie al unui pai – nu îţi trebuie neapărat, dar dacă îl ai îl poţi folosi.. deşi nu îţi trebuie dar dacă tot îl ai…
Apple, odată cu acest produs intră într-o nouă era, cea a produselor inutile apărute doar pentru că ei au ajuns în punctul în care dacă ar produce şi rahat (turcesc), şi ar pune logo-ul lor acolo oamenii tot ar sta la coadă 2 zile să îl cumpere.
Personal, consider că Apple jigneşte inteligenţa utilizatorilor săi, ignorând de atât timp dorinţele în materie de “deschidere”, care până acum au fost trecute cu vederea exclusiv pentru că lucrurile aduse în plus cu fiecare versiune nouă a produselor, făceau ca utilizatorii să uite pe moment sau să treacă peste ceea ce doreau. În schimb se pare că odată cu lansarea iPad-ului multi utilizatori au rămas cu ochii în soare. Zvonurile care sunt de cele mai multe ori benefice pentru Apple au făcut ca tableta să dezamăgească, deoarece oamenii se aşteptau la cu totul altceva. Cel puţin asta se poate înţelege din reacţia investitorilor.. http://www.google.com/finance?client=ob&q=NASDAQ:AAPL
Poate că nu toate merele care zboară se mănâncă şi poate cu atât mai important ar fi din când în când să ne oprim şi să ne întrebăm ce ne face pe noi fericiţi.. Poate ar trebui să depăşim momentul de frustrare economică pe care îl suferim de ani de zile şi să nu mai încercăm să avem “cel mai tare gadget”.. care nu va face altceva decât să ne rupă şi mai tare de o realitate oricum fragilă.. ci să fim mai umani.. mai cu picioarele pe pământ.. cu muzică live cântată de niste oameni care stau în faţa ta.. cu articole dintr-un ziar care miroase a tuş şi cu carţi cu colţurile îndoite pe care să le simţim cu mâinile noastre.. nu să “desenăm” cu degetele o iluzie pe un ecran “Made in China”.
2 responses to “Cărţi cu colţuri îndoite, nu ecrane “Made in China””
Jos palaria!!!
[…] This post was mentioned on Twitter by Aurelian Săndulescu and Andra, Diana Pop. Diana Pop said: RT @aurelian_s: De ce NU #iPad – Vrem cărţi cu colţuri îndoite nu ecrane Made in China.. http://is.gd/7ie6r […]