April 5, 2007 | In: ceilalti, comportamentul uman

optimizing large masses of people

piperani… uniristi.. victoriei. fiecare are propriul mod de a se misca, de a se integra, de a reactiona si de a interactiona. fiecare vede altfel. unii alerga mai mult, altii au o acceleratie mai buna, altii stiu sa interactioneze cu mediul mai bine.. nare nici un sens?.. let me clear it up a little bit…. first stop: uniristio clasa de oameni interesanti, usor debusolati dar foarte rapizi. nu stiu sa interactioneze prea bine cu cei din jurul lor, nu inteleg de ce se intmpla lucrurile intr-un anumit fel si nici nu isi pun intrebarea. au, de asemenea, un simt auditiv destul de dezvoltat. aa inca nu ati inteles ca ‘uniristi’ se refera la oamenii care merg cu metroul si au ca statie de destinatie, sau de plecare, Unirii. dupa cum spuneam, sunt foarte buni alergatori, pentru ca, daca s-ar monta un radar in pasajul de la unirii, probabil toata lumea ar intelege ca oamenii pot merge cu viteze mult mai mari de cat se poate crede. totusi, ce determina acest comportament ciudat?.. raspunsurile pot fi multiple, insa se pot selecta cateva(cele mai intalnite): dorinta de a prinde metroul de la statia cealalalta(daca se poate chiar inainte sa fie produs si pus pe sine), senzatia de foame constanta din stomac, fuga de politie/persoana careia i-ai furat portofelul/telefonul/geanta, si cel din urma motiv pentru a alerga, care este probabil cel mai intalnit – inertia de a te deplasa la fel de repede ca cei din fata ta, daca se paote chiar sa-i intreci pana la statia celalata.. aah, inca o caracteristica a uniristilor, iata, dorinta de a nu fi invisti in competitii. trecand mai departe, dupa cum spuneam sunt debusolati. da, de multe ori sunt atat de atenti la venirea metroului in statie(/vitrina magazinului alaturat/rahatul de pe pereti/a nu le intra musste in ochi ) incat nu mai vad pe unde merg, intra in coliziune frontala cu alti oameni(de aceea si poarta haine mai groase, pentru o protectie mai buna in accidente). Urmatoarea caracteristica, ar fi ca nu interactioneaza de loc sau insuficient cu ceiallti din jurul lor.. atucni cand merg.. pai merg doar ei. isi creaza un fel de halou in jurul lor, astfel nu mai vad pe nimeni si nici nu ii simt prezenta. asa ca daca i se dezleaga siretul sau daca vede ceva interesant, sa fiti sigur ca se va opri in mijlocul drumului pentru a-si lega siretul sau a admira ceea ce au vazut.oricum, ca o si mai scurta caracterizare, habar nu au ca oamenii au un anumit comportament sau ca actioneaza conform acestuia.. habar nu au ca in afara de ei, mai sunt oameni, nu inteleg ca oamenii pot avea pareri diferite.. si actioneaza de multe ori instinctual.. o ‘rasa’ interesanta.. uniristii se pot de asemenea impartii in multe alte clase – “parsori”(de la vb. to parse > care schimba metroul la unirii), “taramvaisti”(care ies si iau un metrou si acestia pot fii impartiti in mai multe.. “treiesdoisti”, “saptisti”, “saispari”, aso), “autobuzisti”(evident) si “straini” (cei care nu locuiesc in zona, sau nu trec foarte des prin unirii/bucuresti in genere) .. fiecare clasa are propriul comportament, despre care s-ar putea scrie carti intregi..concluzii:daca ajungi cumva cu metroul la unirii incearca urmatoarele sulutii pentru a evita ramanerea pe viata cu sechele:1. daca ajungi in Unirii 2: > daca trebuie sa iesi la suprafata fara a trece prin pasaj: >> aveti mare grija la modul de a iesi din metrou, atunci cand se deschid usile este recomandat sa fiti printre ultimii care ies, deoarece aveti mai mult timp sa va ganditi exact in ce parte vreti sa mergeti fara a fi calcat in picioare si inghiontit din spate. daca totusi sunteti printre primii, imediat cu se deschid usile, fugiti!! nu conteaza, fugiti din calea uraganului ce urmeaza a se dezlantui in spatele vostru. >> alegeti cu grija scarile pe care doriti sa urcati. eu intotdeauan recomand scarile clasice(ce e sub talpa nu-i minciuna). insa daca urcati pe acele scari aveti mare grija la aglomeratie. iarasi, analizati pe cei “uraganosi” care nu stiu ca nu o sa moara lumea in urmatoarele minute si alearga de nebuni. daca va grabiti, incercati sa va tineti in spatele unuia dintre acestia, desi va fi foarte greu(necesita indemanare, atentie, pricepere si codnitie fizica satisfacatoare). daca nu va grabiti asteptati sa iasa toti, apoi urcati scarile. daca totusi sunteti prins in multime trebuie sa evitati sa va aflati in spatele urmatoarelor tipuri: oameni in varsta, oameni cu bagaje (al caror volum depaseste 5 litri, sau par mai grele), parinti cu copii de mana, cupluri care merg tinandu-se de mana, schiopi sau alti oameni cu dezabilitati fizice la picioare. daca alegeti scarile rulante, incercati sa va pozitionati pe partea dreapta(daca nu va grabiti si vrei sa urcati pe stanga), astfel incat sa nu va poata imputa nimeni nimic. lasati suficient loc liber in spatele persoanei din fata(cu siguranta nu-i va face placere sa simpta apasarea celui din spate.. da, baieti, chiar si cand e o tipa ‘buna’. ati impresiona-o mai mult daca nu v-ati ingramadi peste ea). in cazul in care aveti rucsac sau genti, incercati sa nu loviti persoanele din spate, puteti sa stati pe scara cu o rotatie de 30 de grade in sens invers acelor de ceasornic fata de sensul de mers, astfel incat rucsacul(sau ce e el) sa poata atarna mai mult in afara scarii rulante. cand ajugneti in capatul scarilor, incercati sa faceti primii pasi mai rapizi si spre exteriorul scarilor rulante, astfel incat sa ii acordati suficient spatiu persoanei din spate(e posibil sa se afle chiar pe trempa imediat urmatoare si sigur nu vrei sa va calce) > daca trebuie sa iesi la suprafata cu trecere prin pasaj: >> pentru a ajunge la nivelul pasajului se aplica regulile pentru scari de mai sus. de asemenea pentru simpla deplasare prin pasaj se aplica aceleasi reguli ca si cele pentru urcare cu cateva adaugari. fiti mereu cu ochii in patru pentru ca persoanele din jurul vostru NU sunt. aveti grija sa evitati trecerea prin fata vitrinelor magazinelor cu farduri. aveti sanse mari sa fiti prins in abuscada. daca totusi trebuie sa treceti pe acolo, incercati sa va cresteti tonusul muscular, astfel incat sa fiti pregatiti in orice moment sa evitati vreo persoana care se opreste brusc la vedere incantatoarei privelisti plina de farduri si alte rujeli… >> in pasaj, aveti grija la cosurile de gunoi amplasate pe margine, pot aparea din senin in plina aglomeratie. de asemenea incercati sa nu treceti de axul “drumului”, o coliziune cu persoanele din sensul opus, pe partea lor de mers va este imputata dumneavoastra. in acelasi timp feritiva de cei “cu sirenele pornite” care merg pe sensul opus. nu stiu ce fac, iertati-i.. sau intrati cu umarul inainte(personal prefer o combinatie intre aceste doua variante). de asemenea avti grija cum va pozitionati la scarile de ajungere in Unirii1. de data aceasta va recomand scarile rulante datorita “stramtorii” scarilor normale. insa aveti mare grija cum va pozitionati pentru a intra direct pe “fagasul” scarilor. trebuie sa fiti prima persoana de langa zidul din dreapta inainte sa urcati cele 3 scari care preced scarile mari. insa nu va lipiti de zid, scarile rulante sunt amplasate cu un deplasament de 0,6 metrii fata de zid, astfel va trebui sa va infiltrati intr-un fel in grup daca gresiti traiectoria. daca va iese traiectoria, va garantez ca reduceti cu pana la 80%* din timpul necesar “intrarii” pe banda rulanta(*in rush hour). >> la capatul scarilor aveti grija sa va ciocniti cu persoanele care vin din sensul opus. sutn destul de multi pereti si o coloana care pot reduce mult viziunea de ansamblu asupra situatiei. incercati pe cat posibil sa pastrat partea dreapta de mers in orice situatie(oamenii instinctual o prefera pe aceasta). >> pe linia dreapta care este situata deasupra metroului ce merge dinspre republica spre eroilor in unirii1) trebuie iarasi sa fiti foarte atenti. viteza de deplasare creste exponential. iar impactul cu o persoana de pe sens opus poate fi nimicitor. iarasi, pastrati partea dreapta pentru o siguranta mai mare. daca depasiti, aveti multa grija care sunt conditiile si daca aveti timp sa faceti depasirea. > daca trebuie sa treci prin pasaj pentru a schimba metroul >> se aplica regulile de mers prin pasaj de mai sus >> cand trebuie sa coborati scarile la uniri1 pentru a intra pe peron aveti mare grija sa nu vina vreun “alergator” din spate pentru a prinde vreun “virtual” metrou. acestia sunt absolut kamikaze ce nu au decat un scop – prinderea metroului cu orice pret(watch out!). de asemenea evitati marginea scarilor, acolo se pot intalni deseori persoane care asteptapta pe cineva sau care pur si simplu stationeaza in acele zone, iar depasirea acestora este destul de grea daca din fata vine vreun “puhoi” de oameni. recomand coborarea pe mijloc si apoi selecarea jumatatii de peron corelata cu destinatia dumneavoastra.2. daca ajungi la Unirii 1: > se aplica absolut aceleasi reguli ca trecerea de la Unirii 2 la 1, numai ca in sens invers cu cateva mici observatii: >> pe linia dreapta, inainte de ajungerea la scarile ce coboara in pasaj, aveti foarte mare grija la cei care vin din sens opus. nu exista nici o coeziune intre ei, nu respecta nici o regula de “joc in mai multi oameni” si nu sunt atenti la nimic altceva decat la metroul, care de cele mai multe ori se gaseste chiar atunci sa vina/plece/stationeze. aici nu se recomanda pastrarea partii drepti pentru deplasare(de mutle ori, multi riscand caderea de la balustrada, doar pentru a vedea daca metroul este in statie. aici este zona in care veti putea aprecia cel mai mult aceste reguli, pentru ca acolo intelegeti cu adevarat comportamentul pur de balta al uniristilor.Spor!in curand , victorienii si piperanii de asemenea la control.

Related Posts:

2 Responses to optimizing large masses of people

Avatar

Cd

April 6th, 2007 at 10:10

Da. Asta e bun de citit dimineata inainte sa pleci la munca. Ai sanse sa primesti +30 de minute lucrate daca respecti regulile.

Avatar

Aurelian » Blog Archive » ete na..

June 4th, 2007 at 10:17

[…] Killing dreams since 1986 « optimizing large masses of people minority […]

Comment Form

Abonează-te prin Email

Categorii

Foto

111411001001919917896878863857