Top 10 greseli in designul aplicatiilor online


Continuand ideea de a scrie ce spun altii pe “globurile” lor.. astazi vreau sa va impartasesc un post al lui Jakob Nielsen, consultant in usability, unde el face un top al celor mai importante greseli in designul aplicatiilor online.

It’s hard to write a general article about application design mistakes because the very worst mistakes are domain-specific and idiosyncratic. Usually, applications fail because they (a) solve the wrong problem, (b) have the wrong features for the right problem, or (c) make the right features too complicated for users to understand.

Jakob Nielsen

In mare parte el spune ca greselile sunt urmatoarele:

  1. Controalele GUI nu sunt standard.. checkbox-urile, butoanele, sau alte controale, daca se comporta sau arata altfel decat se asteapta utilizatorii, e o problema;
  2. Inconsistenta , care poate avea diferite forme
  3. No perceived affordance, mai exact, atunci cand utilizatorul nu percepe cum trebuie sa interactioneze cu interfata (stiu ca vi sa intramplat sa intrati pe un site si sa dati clickuri aiurea sperand sa gasiti care sunt butoanele de meniu)
  4. Lipsa feedback-ului.. mai exact spuneti utilizatorilor cum a fost interpretata anumite actiuni ale lor sau spuneti-le in ce stadiul este aplicatia, sau ce se intampla in momentele cand pare ca nu se intampla nimic
  5. Mesajele de eroare neexplicite .. stiti cu totii acele aplicatii care iti spun doar “eroare” si nimc altceva, sau returneaza niste lucruri pe care  decat calculatoarele le pot intelege… Ajutati utilizatorul sa inteleaga ce s-a intamplat si cum poate preintampina aceasta eroare
  6. Cererea acelorasi informatii de doua ori.. programatorii lenesi stiu de ce.. ;)
  7. Lipsa valorilor implicit(default)  .. daca se poate sa aveti valori default in aplicatii e bine sa faceti asta, atat pentru userii noi, cat si pentru a grabi “lucrurile” prin puterea exemplului
  8. Lasarea userilor in aplicatie ,.. fara sa le explicati ce urmeaza sa se intample sau ce trebuiesa faca, mai ales daca nu au mai facu asta niciodata
  9. Nespecificarea  folosirii informatiilor  .. atunci cand cereti utilizatorilor ceva explicatile cum va fi folosita acea informatie(ex: “nickname-ul – acesta va apareape site in locul numelui tau”)
  10. Caracteristici centrate pe sistem  , in general, caracteristicile ar trebui centrate pe felul in care intelege sa foloseasca acele caracteristici..

Dar pentru a intelege mult mai bine si mai pe larg cele mai de sus, va recomand sa cititi “alertbox-ul” lui.

,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.